Concret, mecanismul Meta le permite utilizatorilor de Facebook și Instagram să plătească un abonament pentru a nu le mai fi afișate reclame. În caz contrar, aceștia trebuie să-și dea acordul pentru prelucrarea unor date, pentru afișarea de publicitate țintită.

Executivul Uniunii Europene a observat că sistemul, introdus în noiembrie 2023, a încălcat Legea Piețelor Digitale (MDA) până în noiembrie 2024, când Meta l-a modificat pentru a utiliza mai puține date cu caracter personal. Dacă vor fi descoperite încălcări, Meta riscă o amendă zilnică de până la 5% din media încasărilor zilnice la nivel mondial, scrie Reuters.

Reuters amintește că, în urmă cu două luni, Comisia Europeană a amendat Meta cu 200 de milioane de euro Meta pentru încălcarea Legii Piețelor Digitale (DMA), amplul regulament european menit să protejeze cetățenii în fața marilor companii de tehnologie și să le limiteze, pe cât posibil, puterea acestora din urmă.

Meta a acuzat Comisia Europeană de discriminare și de schimbarea obiectivelor în timpul discuțiilor din ultimele două luni. Un purtător de cuvânt al companiei a transmis: “Alegerea utilizatorului între un abonament pentru un serviciu fără reclame sau un serviciu gratuit, dar cu reclame, rămâne un model de afaceri legitim pentru fiecare companie din Europa – cu excepția Meta”.

Comisia a respins acuzațiile, afirmând că DMA se aplică în mod egal tuturor marilor companii digitale care își desfășoară activitatea în UE, indiferent de țara de proveniență sau de acționarii lor majoritari.

Sursa: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday