La nivelul întregii Uniuni Europene, în primele cinci luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut ușor, cu -0,6%. Strict în luna mai, numărul înmatriculărilor a crescut cu +1,6%.

Cu 10.500 de mașini înmatriculate, România a avut cea mai mare scădere în luna mai, -32,7% față de mai 2024, fiind urmată de Estonia, cu -26%. Pe primele cinci luni, piața românească (54.200 de mașini înmatriculate) a înregistrat un declin de -12,8%, fiind depășită doar de piața malteză (-24%), o piață mică cu doar 3.400 de unități înmatriculate, și de cea estoniană (-45%).

De la începutul anului, în România s-au înmatriculat 2.800 de mașini 100% electrice (-42%), 26 de mii de hibride (+23%, datele pentru plug-in hibrid nu sunt disponibile), 13.500 pe benzină (-34%) și 5.300 pe motorină (-43%).

În primele cinci luni, în toată UE, au fost vândute aproape 702 mii de mașini 100% electrice, iar cota lor de piață a urcat la 15,4%, față de 12%, în aceeași perioadă din 2024. Totuși, a continuat să crească popularitatea modelelor hibride, cu 1,6 milioane de înmatriculări. Astfel, cota lor de piață reprezintă acum 35%, în timp ce cea combinată a mașinilor pe benzină și motorină a coborât, în ultimul an, de la 48% la 38%.

Franța a înregistrat cea mai mare scădere în rândul vânzării de mașini pe benzină/motorină, -34%, urmată de Germania, -26%, Italia, -15%, și Spania, -13%.

Date/Grafice: Comunicatul ACEA

Foto: Ulrich Mueller/Dreamstime

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday