La nivelul întregii Uniuni Europene, în primele cinci luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut ușor, cu -0,6%. Strict în luna mai, numărul înmatriculărilor a crescut cu +1,6%.

Cu 10.500 de mașini înmatriculate, România a avut cea mai mare scădere în luna mai, -32,7% față de mai 2024, fiind urmată de Estonia, cu -26%. Pe primele cinci luni, piața românească (54.200 de mașini înmatriculate) a înregistrat un declin de -12,8%, fiind depășită doar de piața malteză (-24%), o piață mică cu doar 3.400 de unități înmatriculate, și de cea estoniană (-45%).
De la începutul anului, în România s-au înmatriculat 2.800 de mașini 100% electrice (-42%), 26 de mii de hibride (+23%, datele pentru plug-in hibrid nu sunt disponibile), 13.500 pe benzină (-34%) și 5.300 pe motorină (-43%).
În primele cinci luni, în toată UE, au fost vândute aproape 702 mii de mașini 100% electrice, iar cota lor de piață a urcat la 15,4%, față de 12%, în aceeași perioadă din 2024. Totuși, a continuat să crească popularitatea modelelor hibride, cu 1,6 milioane de înmatriculări. Astfel, cota lor de piață reprezintă acum 35%, în timp ce cea combinată a mașinilor pe benzină și motorină a coborât, în ultimul an, de la 48% la 38%.

Franța a înregistrat cea mai mare scădere în rândul vânzării de mașini pe benzină/motorină, -34%, urmată de Germania, -26%, Italia, -15%, și Spania, -13%.
Date/Grafice: Comunicatul ACEA
Foto: Ulrich Mueller/Dreamstime
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.