Anunțul celui de-al doilea cel mai mare producător auto din Japonia a fost o surpriză, după cum remarcă presa internațională. În 2021, Honda a declarat că studiază tehnologii spațiale precum rachetele reutilizabile, dar nu a anunțat anterior alte detalii sau progrese.

Honda a precizat că a aterizat cu succes vehiculul său de lansare experimental reutilizabil, de 6,3 metri lungime, după ce a atins o altitudine de 271 de metri. Deși nu au fost luate decizii cu privire la comercializarea acestor tehnologii de rachete, Honda va continua să facă progrese în cercetarea fundamentală, cu obiectivul unei lansări suborbitale până în 2029, a precizat compania. O lansare suborbitală ar putea atinge limita spațiului cosmic, dar nu intră pe orbită.

Se pare că Honda se orientează către lansarea de sateliți cu propriile rachete, ceea ce ar putea duce la diverse servicii compatibile și cu alte afaceriale companiei, potrivit comunicatului de presă.

Toyota, rivalul Honda, cel mai mare producător auto din lume după vânzări, a anunțat la începutul acestui an o investiție a diviziei sale de cercetare în producătorul de rachete Interstellar Technologies, cu sediul în Taiki, pentru a sprijini producția în masă a vehiculelor de lansare spațială.

Guvernul Japoniei a înființat un fond de investiții de miliarde de dolari pentru a subvenționa cercetările în domeniu, având ca obiectiv dublarea dimensiunii industriei spațiale la peste 55 de miliarde de dolari, până la începutul anilor 2030.

Vehiculele de lansare reutilizabile au devenit populare în ultimul deceniu, în frunte cu Falcon 9 al SpaceX și rivalul de la Blue Origin, dar și companii din China și Europa, care pregătesc planuri de rachete reutilizabile.

Sursă alternativă: DW

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday