Un studiu realizat la nivel global arată că 54% dintre americani se informează de pe rețelele sociale, față de 50%, câți urmăresc buletinele de știri de la televiziuni. Acest mediu de informare atrăgea, în trecut, un procent mult mai mare de americani, astfel că pentru mass-media americană, se înregistrează un moment de răscruce, potrivit Institutului Reuters pentru Studierea Jurnalismului.
Rezultatele au demonstrat că tot mai mulți oameni se îndepărtează de media tradițională și se orientează către podcasturi sau creatori de conținut de pe Youtube și TikTok, cunoscuți ca influenceri. Studiul dă exemplul americanului Joe Rogan, al cărui podcast a avut o creștere extraordinară, în timpul campaniei electorale și a alegerilor prezidențiale din SUA, din 2024. Acest tip de conținut, bazat pe comentariul de știri, este popular și în alte țări cu populații mai tinere și care folosesc mai mult rețelele sociale, de exemplu în India, Brazilia, Indonezia și Thailanda.
Peste o treime dintre participanți (36%) au răspuns că se informează de pe Facebook, 30% de pe Youtube, circa 20% de pe Instagram și WhatsApp, 16% de pe TikTok și 12% de pe X. În schimb, numărul celor care apelează la chatboți, precum ChatGPT și Gemini, este relativ mic, raportat la totalul respondenților, însă este mai mare pe categoria de vârstă de adulți sub 35 de ani.
Studiul are la bază un sondaj realizat pe o sută de mii de oameni, iar o altă concluzie importantă este că 46% dintre britanici spun că evită știrile, cel mai mare procent pe țară. Alta este că, după ce Elon Musk a cumpărat Twitter, numărul utilizatorilor cu înclinații spre dreapta politică a crescut de la 10%, în 2021, la 15%, în timp ce procentul celor cu înclinații spre stânga a scăzut de la 17% la 14%.
Sursă: The Guardian
Foto: Ronstik | Dreamstime
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.