Strategia Google este de a revizui motorul de căutare, prin adăugarea de caracteristici AI, care să îi permită să funcționeze în mod similar cu un chatbot, în încercarea de a ține pasul cu competitori precum OpenAI, care deține ChatGPT. Sundar Pichai, directorul Alphabet – compania-mamă a Google, a descris schimbarea ca pe o reimaginare totală a căutărilor, în timpul conferinței I/O pentru dezvoltatori.

Răspunsurile scurte, prelucrate sau rezumate cu ajutorul AI, au început să fie preferate de utilizatori, dar acestea reduc rata de click-uri pe reclame, lucru pe care companii precum Alphabet se bazează pentru veniturile sale. De aceea, pune în vedere Financial Times, schimbarea anunțată de Pichai ar putea să îngrijoreze cel puțin o parte dintre investitori, care se întreabă cum vor fi integrate reclamele în noua formă de afișare a rezultatelor căutărilor.

În contextul criticilor că implementează lent programe de AI, Google a anunțat și îmbunătățiri pentru Gemini. Despre cea mai recentă versiune, 2.5, compania susține că depășește performanțele ChatGPT și Claude (al rivalilor de la Anthropic) la multe teste de referință, în special la codare. Pichai a explicat și că utilizatorii pot permite Gemini să acceseze datele lor din istoric pentru a oferi răspunsuri personalizate, însă experții aduc în discuție riscurile la adresa confidențialității.

Google rămâne lider în domeniul căutărilor online, însă compania se orientează acum către servicii AI pe bază de abonament. Aceasta a introdus un plan AI Pro pentru 25 de dolari pe lună și un plan Ultra pentru 250 de dolari pe lună, care oferă acces în avans la funcții noi.

Totodată, Google se alătură companiilor care oferă agenți AI, urmând să lanseze pentru abonați prototipul său Project Mariner, un agent AI care poate controla browserele și aplicațiile pentru a face rezervări de călătorii, cumpărături sau să realizeze rapoarte pentru cercetări complexe. De asemenea, Google a prezentat și Project Astra, un asistent multimodal care poate răspunde și acționa în timp real la întrebări și comenzi vocale, folosind camera telefonului sau ochelari inteligenți. 

Sursă: FT 

Foto: Alejandro27 | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday