Comunicatul oficial al executivului european pune accent pe faptul că TikTok nu furnizează informațiile necesare privind conținutul reclamelor, publicul țintă și entitățile care plătesc pentru publicitate”, astfel că ByteDance, compania din spatele rețelei, nu respectă regulile de transparență în privința publicității, cuprinse în Regulamentul privind serviciile digitale (DSA). De altfel, este prima acuzație formulată de Bruxelles la adresa TikTok, în baza DNSA.

“Din ce am constatat în primă fază, TikTok nu respectă DSA în domenii-cheie ale colecției sale de reclame, împiedicând astfel o evaluare completă a riscurilor asociate sistemelor de publicitate și de targetare”, a declarat comisarul european pentru digitalizare. TikTok a reacționat, spunând că analizează constatările Comisiei și rămâne angajată să respecte regulamentul. Nu suntem de acord cu unele interpretări ale Comisiei și remarcăm că orientările vin prin constatări preliminare, și nu prin reguli clare și publice”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.

Conform DSA, cele mai mari companii digitale din lume trebuie să mențină o evidență publică a reclamelor, accesibilă cercetătorilor și utilizatorilor, pentru a identifica reclame înșelătoare sau campanii de dezinformare. Regulamentul privind serviciile digitale, care a intrat în vigoare anul trecut, oferă Uniunii Europene unelte pentru a reglementa giganții tehnologici, inclusiv posibilitatea de a aplica amenzi de până la 6% din veniturile globale anuale ale companiilor.

TikTok este, de asemenea, investigat încă din februarie 2024, privind posibile efecte negative asupra sănătății mintale a utilizatorilor, în special cei minori. O preocupare este așa-zisul efect de rabbit hole, atunci când algoritmul afișează în flux conținut conex cu cel deja vizionat. Anul trecut, Comisia a lansat o anchetă și privind manipularea algoritmului de către Rusia, pentru a influența alegerile prezidențiale din România, anulate de Curtea Constituțională pe 6 decembrie 2024.

Sursă: France24

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday