Eddy Cue, vicepreședinte al Apple, a depus mărturie, miercuri, într-un proces antitrust împotriva Alphabet, compania-mamă a Google, și, conform declarației unei persoane prezente la proces, Cue a declarat că Apple ”analizează activ” remodelarea Safari, Vicepreședintele a mai precizat că interogările prin Safari au scăzut pentru prima dată, luna trecută, deoarece tot mai mulți utilizatori apelează la instrumente AI în locul motoarelor de căutare tradiționale.
Anunțul a împins acțiunile Alphabet către o scădere cu -7,3%, ceea ce a însemnat o pierdere de aproximativ 150 de miliarde de dolari din valoarea de piață. Acțiunile Apple au scăzut și ele ușor, cu 1,1%.
Google a informat, într-o postare pe blog, că înregistrează în continuare o creștere a numărului de căutări, inclusiv a celor de pe dispozitive Apple, pusă pe seama popularității căutărilor vocale și după imagini. Totuși, plătește circa 20 de miliarde de dolari pe an către Apple pentru a fi motorul de căutare implicit (sau o treime din veniturile sale din reclamele afișate lângă căutările prin Safari).
“Pierderea exclusivității la Apple ar trebui să aibă consecințe foarte grave pentru Google, chiar dacă nu există măsuri suplimentare. Mulți agenți de publicitate își investesc toată publicitatea în motoarele de căutare la Google, deoarece este practic un monopol, cu o cotă de piață de aproape 90%”, a declarat analistul Gil Luria de la DA Davidson.
După ce a fost desconsiderat în sectorul AI, în urma lansării ChatGPT la sfârșitul anului 2022, Google a investit masiv în propriile programe de inteligență artificială. Astfel, compania a introdus un “mod AI” pe pagina sa de căutare, pentru a păstra utilizatorii, și și-a extins recent funcția AI Overviews, care oferă rezumate deasupra linkurilor obișnuite din rezultatele căutărilor, în peste 100 de țări. Totodată, directorul executiv al Google, Sundar Pichai, a declarat că societatea negociază cu Apple pentru a integra tehnologia sa Gemini AI în noile iPhone-uri.
Sursă: Reuters
Foto: Lester69 | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.