Această decizie marchează a doua victorie majoră a guvernului SUA în mai puțin de un an împotriva practicilor Google.
Un judecător din statul Virginia a constatat că Google este responsabil pentru “dobândirea și menținerea intenționată a puterii de monopol pe piețele de servere publicitare pentru editori [folosite pentru stocarea și gestionarea inventarului publicitar] și pe piața de schimburi publicitare, între cumpărători și vânzători”.
Procurorii au declarat că Google a folosit tactici clasice de creare a monopolului, eliminând concurenții, obligând clienții să utilizeze produsele sale și controlând modul în care au loc tranzacțiile pe piața de publicitate online.
Google a anunțat că va face apel, argumentând că “procesul s-a concentrat asupra trecutului companiei, când lucra pentru a-și perfecționa instrumentele, astfel încât să poată concura cu celelalte companii de tehnologie”. De asemenea, a transmis că “editorii au multe opțiuni și aleg Google deoarece instrumentele noastre ad tech sunt simple, accesibile și eficiente”.
Google ar putea fi obligat să vândă Chrome, Google Ad Manager, care include serverul de anunțuri pentru editori și bursa de anunțuri a companiei sau să își schimbe practicile comerciale.
Foto: Timon Schneider | Dreamstime
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.