Compania a dezvăluit în ultimul său raport anual că a investit 19,9 miliarde de dolari în divizia sa Reality Labs anul trecut, deși în ultimul deceniu nu a obținut suficiente venituri care să acopere aceste costuri ridicate. Astfel, cu încă 20 de miliarde de dolari, cât vrea să investească anul acesta, Meta va atinge un total de peste 100 de miliarde investite până acum în aceste tehnologii. Reality Labs este unitatea Meta care dezvoltă ochelarii inteligenți în parteneriat cu Ray-Ban, pe care Zuckerberg i-a numit săptămâna trecută “un adevărat succes”, compania vânzând un milion de seturi în 2024. 

Ochelarii inteligenți Ray-Ban au încorporate camere mici, microfoane și difuzoare, care permit celui care îi poartă să facă fotografii, să asculte muzică și să discute cu un asistent AI. Meta intenționează să lanseze o nouă versiune a acestor ochelari în cursul anului 2025, care va fi dotată cu un ecran mic.

Investițiile cumulate ale companiei în dezvoltarea și achizițiile de produse de realitate virtuală (VR – creează o lume complet digitală, separată de realitate) și realitate augmentată (AR – adaugă elemente digitale peste lumea reală) au depășit 80 de miliarde de dolari de la începutul inițiativei, în 2014, potrivit estimărilor analiștilor și calculelor Financial Times bazate pe dezvăluirile companiei.Investițiile sunt mult mai mari în comparație cu cele făcute de Amazon, de exemplu, pentru Alexa, în care s-au investit mai mult de 40 de miliarde de dolari și 20-30 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea de către Apple a căștii sale Vision Pro, un rival al Meta.

Cifrele, subliniază Financial Times, arată efortul lui Zuckerberg pentru dezvoltarea acestor tehnologii, pe termen lung. Șeful Meta s-a concentrat pe construirea unei noi platforme care să poată înlocui smartphone-urile și să reducă dependența companiei de dispozitivele produse de Apple și Google pentru distribuția aplicațiilor și serviciilor sale. Ca parte a acestui demers, Zuckerberg investește sume importante în dezvoltarea de ochelari AR mai sofisticați și pentru a depăși progresele rivalilor Apple și Google, care lucrează la produse similare.

De asemenea, la aceeași unitate sunt dezvoltate și căștile VR Quest, care însă nu s-au bucurat de un succes la fel de mare ca ochelarii. Căștile Quest VR, pot fi achiziționate cu prețuri începând de la 300 de dolari în sus, dar încă se luptă să atingă un nivel ridicat de popularitate. Analiștii și dezvoltatorii de jocuri estimează că s-au vândut aproximativ 30 de milioane de unități până în prezent, în timp ce Zuckerberg susține că numărul persoanelor care utilizează dispozitivele Quest și sistemul de operare Horizon “crește constant”, fără a detalia.

Decizia lui Zuckerberg de a se concentra pe dezvoltarea Metaverse a venit în urmă cu trei ani, când compania mamă a Facebook a fost redenumită Meta. În 2024, Reality Labs a înregistrat venituri de 2,1 miliarde de dolari, în creștere cu 13% față de anul precedent. Totuși, și pierderile operaționale au atins un nou nivel record de 17,7 miliarde de dolari anul trecut, în creștere cu 10%.

În ultimul an, Zuckerberg a mutat accentul de la eforturile depuse pentru îmbunătățirea Metaverse la a promova progresele pe care le face în dezvoltarea ochelarilor inteligenți alimentați de tehnologia AI, care se dezvoltă tot mai rapid.

Sursă: Financial Times

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday