O analiză a Reuters arată că producătorii de mașini din China au început să-și reconfigureze strategiile de export către Europa, axându-se mai mult pe vehicule hibride, după ce UE a impus taxe de 45,3%, pe importurile de vehicule electrice chinezești. Pe lângă exporturi de mașini hibride, care sunt preconizate să crească cu 20% în 2024 și mai rapid la anul, unii producători chinezi iau în considerare inclusiv relocarea asamblării și producției în Europa.

Noile taxe au fost impuse începând cu octombrie, cu scopul de a proteja industria auto europeană de un val de importuri chinezești ieftine și de “subvenții incorecte”, și nu se aplică și pentru vehiculele hibride.

În perioada iulie – octombrie, exporturile de vehicule hibride către Europa au crescut de peste trei ori, ajungând la 65.800 de unități, potrivit Asociației Chineze pentru Pasageri Auto. Astfel, exporturile de hibride plug-in și hibride convenționale au ajuns să reprezinte 18% din totalul vânzărilor de vehicule din China către Europa în al treilea trimestru, dublu față de 9% în primul trimestru. Simultan, ponderea exporturilor de vehicule electrice chinezești către Europa a scăzut de la 62%, în primul trimestru, la 58% în al treilea trimestru.

BYD, cel mai mare producător chinez de vehicule electrice, și-a lansat primul model hibrid plug-in pentru Europa, Seal U DM-i, cu un preț de pornire de 35.900 de euro, sub prețul companiilor rivale Volkswagen și Toyota. Alte companii, precum Geely și SAIC, plănuiesc să introducă mai multe modele hibride. Strategia producătorilor chinezi vine și pe fondul unei scăderi a cererii interne și a costurilor de import și mai mari pe alte piețe, precum SUA și Canada, unde EV-urile chinezești se confruntă cu taxe de 100%.

Mașinile hibride utilizează tipuri de sisteme de propulsie: un motor pe combustie internă (care folosește benzină sau motorină) și un motor electric (alimentat de o baterie). Astfel, câștigă popularitate pe măsură ce cumpărătorii le consideră un compromis accesibil între mașinile tradiționale și cele electrice.

Analiză integrală pe Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday