“Suntem îngrijorați de indiciile tot mai numeroase privind o operațiune de influențare online coordonată din străinătate care vizează alegerile în curs din România, în special pe TikTok. TikTok trebuie să contracareze operațiunile de dezinformare înainte de weekendul electoral”, a argumentat comisarul european pentru servicii digitale, Henna Virkkunen.
Ulterior, și un purtător de cuvânt al Comisiei Europene, Thomas Regnier, a susținut o declarație de presă, în care a precizat că a trimis către TikTok o nouă solicitare de a furniza informații și observații cu privire la “aspectele ridicate în documentele de informații care au fost declasificate de autoritățile române, precum și informațiile transmise și acțiunile întreprinse de TikTok ca urmare a acestor aspecte”. Compania are termen 24 de ore pentru a furniza aceste date, conform lui Regnier, care a explicat că a fost impus un interval atât scurt pentru a putea pune presiune pe TikTok să furnizeze rapid datele necesare și să ia măsuri înaintea alegerilor prezidențiale din România.
Ieri, Comisia Europeană a impus TikTok să stocheze toate datele și probele referitoare la alegerile din România și la alte alegeri din UE, care urmează să aibă loc până în primăvară, pentru a putea fi analizate ulterior.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.