Comisia Europeană a decis că taxa de import a mașinilor electrice Tesla produse în China va fi scăzută la 9%, de la 20,8% cât fusese stabilit în iulie. Un criteriu luat în calcul în aplicarea reducerii este faptul că Tesla a primit mai puține subvenții din partea guvernului chinez în comparație cu alți producători de vehicule electrice pe care Bruxelles i-a investigat.
Oficialii UE au vizitat uzina Tesla din Shanghai în iunie și au observat că compania a beneficiat într-adevăr de subvenții din partea statului chinez, în special de baterii la prețuri mai mici, dar și de terenuri ieftine și de subvenții speciale pentru export. Totuși, aceste ajutoare au fost la un nivel mai mic față de cele de care beneficiază alte companii chinezești. Tariful de 9 % se va aplica până la 31 octombrie cel târziu, după ce va fi aprobat de către statele membre ale UE.
Comisia afirmă că tarifele propuse sunt necesare pentru a pune în balanță condițiile de concurență dintre producătorii auto și pentru a contracara “subvențiile neloiale” acordate companiilor chineze. Ponderea mărcilor chinezești pe piața UE a crescut de la sub 1% în 2019 la 8% și ar putea ajunge chiar la 15% în 2025, deoarece prețurile sunt și cu 20% mai mici decât cele ale modelelor fabricate în UE.
Comisia Europeană a decis, de asemenea, că vor fi diminuate ușor și tarifele pentru compania chineză BYD, care concurează cu Tesla pentru titlul de cel mai mare producător de vehicule electrice din lume, la 17%, iar pentru Geely la 19,3% și pentru SAIC de 36,3%. Planificarea este încă supusă negocierilor, iar taxele definitive ar trebui să fie aplicate până la 30 octombrie, motiv pentru care niciun producător nu va fi obligat să plătească taxele până când decizia finală va fi adoptată.
Surse: Reuters, The Guardian
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.