Compania americană face Modelul 3 la Shanghai și este cel mai mare exportator de vehicule electrice din China. Totuși, Uniunea Europeană a considerat că Tesla este cooperantă în ancheta privind subvențiile acordate de guvernul Chinei și i-a impus un tarif de import de 21%, semnificativ mai mic decât cel de 37,6%, tariful maxim care va fi aplicat anumitor companii producătoare din China.
Tesla a anunțat că se vede nevoită să adauge în medie 1.500 de euro la prețul Model 3, care, în funcție de dotări, se vinde în țările UE cu prețuri cuprinse între 35.000 și 50.000 de euro (fără subvenții).
Tarifele de import aplicate de Comisia Europeană sunt, deocamdată, provizorii și se vor aplica până în noiembrie, când executivul european va decide pentru fiecare producător în parte ce tarife va aplica, în funcție de subvențiile și relația acestuia cu guvernul chinez.
La fel ca Tesla, modelul Mini electric fabricat de BMW în China, a primit un tarif provizoriu de import de 21%.
Sursa: Reuters
Foto: Andreistanescu | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.