Raportul publicat de Senatul american arată că BMW a importat, cel puțin până în aprilie, vehicule care aveau componente făcute în regiunea Xinjiang din China, unde populația uigură este folosită în condiții de muncă forțată, pe salarii la limita subzistenței.

Raportul a constatat că un furnizor de componente electronice din California și-a procurat componente de la Sichuan Jingweida Technology Group (JWD), companie chineză care a fost adăugată pe lista de entități supuse sancțiunilor în decembrie anul trecut. La rândul său, compania din California a vândut componentele unui furnizor direct al BMW și Jaguar Land Rover. În ianuarie, firmele au fost notificate că le-au fost interzise importurile în SUA, scrisori similare primind Volvo și Volkswagen, dar, arată raportul, BMW a continuat să aducă vehicule Mini cu aceste componente. 

Într-o reacție trimisă Reuters, BMW Group a declarat că “a luat măsuri pentru a opri importul produselor afectate” și că va rechema vehiculele respective în service pentru înlocuirea pieselor.

În februarie, Volkswagen a confirmat că are câteva mii de vehicule Porsche, Bentley și Audi reținute în porturile americane, deoarece subcomponente chineze încalcă legile împotriva muncii forțate. Ulterior compania le-a înlocuit piesele, înainte de a fi introduse în SUA.

Sursă: Reuters

Sursa foto: Jlhope | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday