Financial Times a analizat scăderea profiturilor operaționale (fără dobânzi, taxe și amortizări) ale marilor producători europeni de automobile și a ajuns la concluzia că nu numai scăderea cererii din China le afectează vânzările de mașini noi, ci și prețurile mai mici de pe piața second-hand.

“Valorile de revânzare mai mici reprezintă o problemă pentru companiile de automobile precum VW, care oferă clienților săi și cea mai mare parte a finanțării mașinii noi [prin buy-back și credit/leasing pentru restul valorii – n.r.]. Dacă mașinile second-hand se vând cu un preț mai mic decât se așteaptă clientul, acesta este nevoit să se împrumute mai mult”, arată FT.

La Volkswagen, profiturile grupului, în primele trei luni ale anului, au scăzut cu 20% față de aceeași perioadă a anului trecut, în mare parte din cauza scăderii valorilor de revânzare și a problemelor de aprovizionare pe care le are Audi, una dintre cele mai profitabile mărci ale sale.

Stellantis, care deține Peugeot și Jeep, a înregistrat o scădere a veniturilor mai mare decât se aștepta, până la 41,7 miliarde de euro, în primul trimestru, cauzată de o performanță mai slabă (-12%) chiar în Europa.

Mercedes-Benz a raportat marți o scădere de aproape 30% a profitului operațional, deoarece atât volumul vânzărilor, cât și marjele au scăzut. La nivel global, vânzările de mașini noi ale Mercedes au scăzut cu 8% față de anul trecut, dar problemele sale vin mai ales din Asia.

“După câțiva ani în care problemele lanțului de aprovizionare au condus la creșterea prețurilor, industria auto se confruntă acum cu probleme legate de prăbușirea valorii de revânzare inclusiv a vehiculelor electrice – din cauza cererii mai slabe decât se aștepta, dar și de un război al prețurilor alimentat de Tesla și de producătorii chinezi, precum și de dobânzile încă foarte mari care i-au descurajat pe consumatori”, mai arată FT.

Directorul financiar al Stellantis, Natalie Knight, a declarat că începutul de an a fost unul agitat, în condițiile în care compania sa se pregătește să lanseze noi modele, în special mașini electrice, mai târziu în cursul lui 2024.

Analiza integrală pe FT.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday