În cea de-a doua zi a audierilor în dosarul privind plățile făcute de Donald Trump pentru cumpărarea tăcerii lui Stormy Daniels, a depus mărturie în fața juraților David Pecker (foto), director al American Media Inc. până în 2020, companie care deține tabloidul National Enquirer. El a declarat că, împreună cu editorul tabloidului, a aplicat o practică de tipul “catch and kill”, adică lua legătura cu persoanele care susțineau că au informații despre Donald Trump, își asigurau exclusivitatea, dar apoi le “omorau” poveștile, cu scopul protejării imaginii candidatului la alegerile prezidențiale. 

Pecker a declarat că, după câte își amintește, a aplicat prima dată această strategie în privința lui Donald Trump în 2015, “când editorul National Enquirer a primit un pont conform căruia un paznic de la Trump Tower încerca să vândă știrea că Donald Trump este tatăl unei fete nelegitime, pe care o are cu o servitoare”. 

Pecker a spus că l-a sunat pe Michael Cohen, la acea vreme avocat al lui Donald Trump, care a infirmat totul. Pecker a adăugat că un editor al tabloidului a oferit 30 de mii de dolari pentru “a cumpăra” povestea, în condițiile în care ziarul plătea până la 10 mii de dolari pentru exclusivități cu marile celebrități.

Conform declarației lui Pecker, el i-ar fi spus la telefon lui Cohen că ziarul va face plata, pentru că “aceasta este o poveste foarte mare și ar trebui eliminată de pe piață”. El își amintește că Cohen a răspuns: “Mulțumesc, șeful va fi foarte mulțumit”, făcând referire la Donald Trump. National Enquirer nu a publicat niciodată informațiile privind un copil nelegitim al lui Trump, iar în registrele fiscale ale ziarului, suma de 30 de mii de euro apărea într-adevăr ca “plata cu privire la povestea nepublicată despre Trump”.

În plus, Pecker a mai afirmat că Michael Cohen l-a îndrumat, personal, în diferite momente ale campaniei, despre ce contracandidați ai lui Trump să publice materiale, “în funcție de cum performau aceștia în sondaje”. Pecker a susținut că, potrivit “angajamentului între prieteni”, articolele urmau să-i fie arătate lui Cohen înainte de publicare, iar acesta din urmă putea să dea indicațiile finale. El a declarat și că Steve Bannon, directorul executiv de campaniei electorale, a avut acces la astfel de materiale, în special la cele despre Hillary Clinton. 

Surse alternative: BBC, CBS News

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday