Potrivit Reuters, Nissan Motor construiește la Yokohama, în Japonia, prima fabrică-test, în care, începând de anul viitor, vor fi folosite utilaje uriașe de turnare pentru producția integrată a bateriilor cu podelele din spate ale vehiculelor electrice, un proces care ar trebui să reducă costurile de producție cu 10%, dar și greutatea componentelor cu 20%.

Deși există voci care spun că bateriile în stare solidă sunt prea instabile pentru a deveni vreodată viabile comercial, Nissan se alătură astfel cursei pentru dezvoltarea unei tehnologii care ar trebui să asigure o autonomie de peste 1.000 de km, la un timp de încărcare de 10-15 minute, în care au mai intrat până acum Toyota și Volkswagen.

Nissan se așteaptă să producă primele baterii cu stare solidă în fabrica de test în martie 2025, dar prototipurile vor fi testate și îmbunătățite până în 2028, iar producția de masă a mașinilor echipate cu astfel de baterii ar trebui să înceapă în 2029.

Până atunci, Nissan intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani, dintre care opt electrice și patru hibride plug-in. Potrivit Reuters, al treilea cel mai mare producător auto din Japonia și un pionier în domeniul vehiculelor electrice (cu modelul Leaf), țintește să ajungă până în 2030 la costuri cu 30% mai mici pentru acestea, ceea ce le-ar face comparabile cu modelele pe benzină și motorină. În acest sens, Nissan are în vedere un parteneriat strategic cu Honda, pentru a produce împreună componente cheie dar și pentru dezvoltarea unor platforme software de inteligență artificială.

Sursa: Reuters

Foto: Dmitry Rukhlenko | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday