Consiliul a adoptat astăzi regulamentul Euro 7, care stabilește norme privind limitele de emisie pentru vehiculele rutiere și durabilitatea bateriilor. Acesta este ultimul pas în procedura decizională. Noile reguli se vor aplica la 30 de luni de la publicarea în Jurnalul Oficial al UNE, pentru autoturisme și camionete, și la 48 de luni pentru autobuze, camioane și remorci. 

Textul adoptat astăzi se referă la mașini, furgonete și vehiculele grele și vizează reducerea emisiilor. Noul regulament stabilește, de asemenea, cerințe mai stricte pe durata de viață. Pentru autoturisme și camionete, au fost păstrate condițiile de testare și limitele de emisii de gaze de eșapament cuprinse în standardul Euro 6. Numărul de particule de evacuare va fi măsurat la nivelul PN10, în loc de PN23, astfel că vor fi incluse particule mai mici. În cazul autobuzelor și camioanelor, acordul cuprinde limitări mai stricte pentru emisiile de evacuare măsurate în cadrul testelor de laborator, dar și pe șosele. 

Au fost reglementate, în premieră, emisiile din timpul frânării și cele eliberate de anvelope: 3 mg/km pentru vehiculele electrice, 7 mg/km pentru majoritatea motoarelor cu ardere internă și hibride electrice și 11 mh/km pentru camionetele mari. În plus, au fost introduse cerințe minime de performanță pentru durata de viață a bateriilor de pe mașinile electrice și hibride. Acestea vor trebui să păstreze cel puțin 80% din capacitate după cinci ani de funcționare sau 100 de mii de kilometri parcurși și 72% după opt ani sau 169 de mii de kilometri.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday