Odată ce mașinile electrice au devenit mai populare, un număr mare de fabrici auto “zombie” din China, care produc vehicule cu combustie internă și componente pentru acestea, au început să se confrunte cu scăderi semnificative ale vânzărilor, arată FT la începutul analizei sale. Publicația britanică oferă un exemplu în acest sens – Hyundai a investit 1,15 miliarde de dolari în anul 2017 pentru a construi o fabrică în orașul Chongqing, în speranța că își va mări producția anuală de vehicule cu combustie internă la 300 de mii de unități, însă șase ani mai târziu, a fost forțată să vândă fabrica din cauza vânzărilor mici provocate de creșterea cererii pentru mașinile electrice.
Analiștii estimează că aceasta este doar una dintre sutele de fabrici zombie care vor apărea pe piața chineză în următorul deceniu. China este cea mai mare piață din lume în ceea ce privește vânzările, producția și, de anul trecut, exporturile. În 2023, China a produs 17,7 milioane de mașini cu motoare cu combustie internă, în scădere cu 37% față de anul 2017, când a avut cea mai mare producție de astfel de automobile. Experții explică faptul că acest declin abrupt al vânzărilor de mașini cu motoare cu combustie internă înseamnă că până la jumătate din capacitatea industriei – aproximativ jumătate din capacitatea anuală de 50 milioane de unități – nu este utilizată.
Cea mai mare presiune asupra tuturor producătorilor auto tradiționali din China provine din creșterea numărului de noi fabrici de vehicule electrice, care au o abordare complet diferită a producției de automobile, se mai arată în analiza FT.
În timp ce unele fabrici mai vechi vor fi reproiectate pentru a produce mașini plug-in hibrid sau electrice cu baterii, altele nu vor mai produce niciodată vehicule, ceea ce reprezintă o problemă atât pentru companiile străine, cât și pentru cele chineze. Un război intens al prețurilor în sectorul auto chinezesc nu face decât să pună și mai multă presiune asupra producătorilor auto tradiționali, inclusiv asupra principalilor competitori străini, Toyota, Volkswagen și General Motors, care au fost mai lenți în lansarea unor modele populare de vehicule electrice și hibride low-cost și care pierd rapid cote de piață în fața altor producători, precum BYD și Tesla.
Ca răspuns la înrăutățirea situației de pe piața internă, companiile chineze au accelerat exporturile de mașini ieftine pe benzină în Rusia, o piață la care mulți producători auto internaționali au renunțat în izbucnirii războiului din Ucraina. Cu toate acestea, analiștii se întreabă dacă aceste vânzări aduc într-adevăr profituri semnificative grupurilor chinezești sau dacă alte piețe în curs de dezvoltare pot contribui la “absorbția” exporturilor chinezești care nu includ vehicule electrice.
Sursa Foto: Ognjen Stevanovic | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.