Deocamdată Yangwang U9 este disponibil doar în China, la un preț ce se apropie de 200 de mii de dolari. Producătorul BYD susține că vehiculul electric are o autonomie de 450 de km și se poate încărca de la 30% la 80% în 10 minute.

Comentatorii pieței auto cred că modelul marchează nu numai expansiunea BYD pe o nouă piață, cea a super-mașinilor, dar și o adevărată provocare atât pentru viitorul model sport al Tesla (Roadster EV), despre care Elon Musk a spus că ar accelera până la 100 km/h în mai puțin de 2 secunde, dar a cărui lansare a fost amânată, dar și a viitoarelor modele electrice promise de Ferrari (pentru 2025) sau Lamborghini (probabil 2028). Asta pentru că prețul Yangwang U9 este cu 100 de mii de dolari mai mic decât al hibridului Ferrari 296 GTB și probabil va fi la jumătate față de cel al viitorului model electric al producătorului italian.

Mașina chinezească are mai puțin de cinci metri lungime, peste doi metri lățime și doar 1,3 metri înălțime, dimensiuni comparabile cu ale unui Lamborghini Aventador.

BYD a vândut în ultimele trei luni din 2024 526.000 de vehicule electrice la nivel mondial, față de numai 484.000 ale Tesla, dar până acum compania chineză s-a concentrat pe mașini electrice “de buget” alimentând un război agresiv al prețurilor în rândul producătorilor.

Surse alternative: The Telegraph, Electrek

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday