În Europa, peste 819 mii din cele 1,17 milioane de modele vândute anul trecut de Toyota au fost electrificate (hibride și electrice, dar Toyota are puține modele pur electrice) în creștere cu 14% față de anul anterior. Cererea de mașini electrificate este aproape dublă în Europa de Vest față de Europe de Est, potrivit raportului companiei. În SUA, cererea mare de vehicule hibride a produs o adevărată criză, livrările Toyota făcând față cu greu comenzilor, în timp ce, la nivel mondial, producătorul japonez a vândut anul trecut 3,4 milioane de mașini hibride, în creștere cu aproape 35% față de anul anterior.

WSJ arată că, în timp ce piața vehiculelor pur electrice din SUA s-a contractat ușor, cea a vehiculelor hibride a luat amploare – peste 1,4 milioane de vehicule hibride (toate mărcile) au fost vândute anul trecut în America, în timp ce numărul celor electrice a fost de 1,1 milioane. 

Această evoluție a determinat și alți producători, precum General Motors și Ford să prioritizeze dezvoltarea modelelor hibride plug-in (care se încarcă la priză, dar au și motor termic), în loc să se concentreze pe cele pur electrice, așa cum au făcut până acum. 

Toyota este inventatorul mașinilor hibride (cu modelul Prius, în anii 90), dar a fost sceptică și a început târziu dezvoltarea modelelor pur electrice. Recent, președintele companiei, Akio Toyoda, a declarat că se așteaptă ca în viitor mașinile pur electrice să reprezinte maximum 30% din piața auto, care va fi dominată de modele hibride și pe hidrogen. 

Sursă: The Wall Street Journal

Foto: Alexandr Blinov | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday