Business Insider arată într-o analiză cum, la peste un an de la lansarea ChatGPT, se pot observa primele efecte negative ale AI asupra internetului. De exemplu, 404 Media, un blog despre tehnologie, a trebuit să-și modifice site-ul și să trimită majoritatea articolelor pe e-mailurile utilizatorilor, în loc să le posteze direct pe site, după ce a observat că versiuni ale articolelor sale scrise de inteligența artificială au apărut pe alte pagini, uneori deasupra articolelor originale în rezultatele listate de Google. Creatorii acestor pagini câștigă bani difuzând reclame pe pagini cu text generat de AI. Tehnologia a învățat să utilizeze instrumente SEO și învață constant care sunt cuvintele cheie ce ajută paginile să ajungă în topul căutărilor pe internet, păcălind algoritmurile motoarelor de căutare.

Un alt exemplu este acela dat de revista americană dedicată tehnologiei, Wired, care a scris că The Hairpin, un blog popular în urmă cu aproximativ zece ani, postează acum doar conținut generat de AI și, totodată, câștigă bani din clickuri și difuzarea de reclame. Aceste exemple diferă în detalii, dar la bază au un element comun: escrocii și spammerii profită de inteligența artificială pentru a genera conținut și a ajunge cât mai sus pe pagina de căutări Google, arată Insider.

Articolele generate de AI au afectat și numeroase companii media, “furând” click-urile, dar și veniturile acestora. Google a transmis pentru The New York Times că este conștientă de escrocherii și că lucrează pentru a găsi o soluție. Din păcate, conchide Business Insider, persoanele din spatele escrocheriilor sunt cu un pas în fața platformelor online. Un exemplu recent este cazul imaginilor explicite generate de inteligență artificială cu Taylor Swift, care au apărut pe X (Twitter). Platforma a arătat cât de vulnerabilă este în fața acestui fenomen, fiind nevoită, între timp, toate căutările cu Taylor Swift.

Sursă: Business Insider 

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday