Renault a publicat pe site-ul său primele imagini cu noul său autovehicul de raliu, Dacia Sandrider. Mașina este bazată pe conceptul Manifesto, prezentat de Dacia în 2022. Noul Dacia Sandrider, despre care Renault spune că este încă un prototip (astfel că versiunea finală a autovehicului de raliu ar putea fi ușor diferită de cea prezentată în anunțul producătorului francez), are o lungime de 4,14 metri, o lățime de aproximativ 2,3 metri și o înălțime de 1,8 metri. Caroseria este confecționată din fibră de carbon.

Design-ul autovehiculului a fost conceput în colaborare cu Prodrive, un grup britanic care proiectează și construiește mașini de competiție pentru companii precum Aston Martin și Bahrain Raid Xtreme. Capota Dacia Sandrider este scurtă și înclinată, iar la interiorul mașinii, Dacia a introdus scaune Sabelt, îmbrăcate într-un material anti-bacterian și car reglează umiditatea.

Față de prototipuri asemănătoare, Sandrider are cu 15 kilograme mai puțin, datorită șasiului tubular mai ușor, dar și a fibrei de carbon din caroserie care a înlocuit alte materiale mai grele. Motorul, V6 twin-turbo de 3.0 litri, care dezvoltă 360 de cai putere și 539 Nm cuplu, este, de asemenea, mai ușor. Mașina mai este echipată cu o cutie de viteze secvențială, 6 trepte, tracțiune integrală, și este alimentată cu combustibil sintetic.

Renault intenționează să debuteze cu noul Dacia Sandrider la Raliul Dakar din 2025. Francezul Sébastien Loeb, de nouă ori campion mondial de raliu, și Cristina Gutiérrez Herrero, pilot de raliu din Spania, vor concura pentru echipa Dacia.

Surse: Renault, Top Gear

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday