Producătorul auto japonez a raportat o creștere de 7,2% a vânzărilor la nivel mondial pe parcursul anului trecut, comparativ cu 2022, incluzând modelele produse de Daihatsu și ale unității de camioane Hino Motors. Mașinile hibride au reprezentat aproximativ o treime din vânzările Toyota, dar cele full-electrice sub 1%.
Toyota a vândut peste 10 milioane de vehicule în nouă din ultimii 10 ani, cu excepția anului 2020, când pandemia a afectat grav sectorul auto.
Experții avertizează că riscă totuși o încetinire a ritmului de vânzări, după ce Daihatsu a suspendat luna trecută livrările tuturor mașinilor sale, în urma unei investigații care a constatat probleme care implică 64 de modele ale mărcii. Luni, producătorul japonez a anunțat că stopează livrările a zece modele la nivel mondial, între care Hilux și SUV-ul Land Cruiser 300, după ce a descoperit nereguli la testele de certificare pentru motoarele diesel dezvoltate de filiala sa Toyota Industries.
În 2022, un alt comitet însărcinat să investigheze un scandal de emisii la Hino Motors a descoperit că unitatea de camioane avea date falsificate privind emisiile motoarelor încă din 2003.
Volkswagen Group, pe locul doi în clasament, a raportat o creștere cu 12% a livrărilor de anul trecut, adică 9,2 milioane de mașini, marcând, de asemenea, o redresare post-pandemie, pe măsură ce blocajele lanțului de aprovizionare s-au atenuat.
Sursa: Reuters
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.