Producătorul auto japonez a raportat o creștere de 7,2% a vânzărilor la nivel mondial pe parcursul anului trecut, comparativ cu 2022, incluzând modelele produse de Daihatsu și ale unității de camioane Hino Motors. Mașinile hibride au reprezentat aproximativ o treime din vânzările Toyota, dar cele full-electrice sub 1%.

Toyota a vândut peste 10 milioane de vehicule în nouă din ultimii 10 ani, cu excepția anului 2020, când pandemia a afectat grav sectorul auto.

Experții avertizează că riscă totuși o încetinire a ritmului de vânzări, după ce Daihatsu a suspendat luna trecută  livrările tuturor mașinilor sale, în urma unei investigații care a constatat probleme care implică 64 de modele ale mărcii. Luni, producătorul japonez a anunțat că stopează livrările a zece modele la nivel mondial, între care Hilux și SUV-ul Land Cruiser 300, după ce a descoperit nereguli la testele de certificare pentru motoarele diesel dezvoltate de filiala sa Toyota Industries.

În 2022, un alt comitet însărcinat să investigheze un scandal de emisii la Hino Motors a descoperit că unitatea de camioane avea date falsificate privind emisiile motoarelor încă din 2003.

Volkswagen Group, pe locul doi în clasament, a raportat o creștere cu 12% a livrărilor de anul trecut, adică 9,2 milioane de mașini, marcând, de asemenea, o redresare post-pandemie, pe măsură ce blocajele lanțului de aprovizionare s-au atenuat.

Sursa: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday