Renault a luat această decizie în încercare de a recâștiga poziția de lider pe segmentul autovehiculelor electrice din Franța, în condițiile în care a fost depășită de Tesla. “Principalul obiectiv al mărcii Renault în 2024 este revenirea în ofensivă pe segmentul electric, deoarece în prezent ne aflăm pe locul doi”, a declarat Ivan Segal, directorul departamentului de vânzări al Renault pentru piața din Franța, într-un interviu acordat Reuters.

În timp ce compania auto a vândut anul trecut, în Franța, aproape 18 mii de vehicule electrice din gama Megane, Tesla a fost liderul de piață, cu 25 de mii de vehicule din gama Model 3 vândute și peste 37 de mii din gama Model Y, potrivit datelor firmei AAA Data. De asemenea, compania chineză MG a vândut 20 de mii de hatchback-uri din gama MG4 pe piața din Franța, anul trecut.

Presa de specialitate relatează că, dacă se ia în calcul bonusul în valoare de 5.000 de euro acordat de stat la achiziționarea vehiculelor electrice (care nu se aplică în cazul autovehiculelor Tesla și MG, deoarece sunt fabricate în China), Megane se detașează în ceea ce privește prețul de pornire față de vehiculelor celor două companii rivale. Totuși, hatchback-ul electric al Renault concurează și cu autovehiculele din același segment produse de Stellantis, Peugeot 308 și Opel Astra, lansate anul trecut, dar care sunt mai scumpe. De asemenea, și grupul Volkswagen a redus recent, în mai multe țări europene, prețurile autovehiculelor electrice din linia ID. 

Megane E-Tech a fost lansat la începutul anului 2022, la un preț de pornire de 35.200 de euro pentru modelul de bază cu o baterie de 40 kWh. Renault încearcă să revină pe primul loc în topul producătorilor de vehicule auto full electrice din Franța și prin lansarea noului Scenic, un SUV compact, și a hatchback-ului R5, care va prelua locul Zoe și va fi disponibil în a doua jumătate a anului în curs.

Sursa: Europe Autonews

Sursa Foto: Marko583 / Dreamstime

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday