Cu o vechime de peste o sută de ani, uzina BMW din Munchen (operațională din 1922) este considerată fabrica-mamă a companiei, unde s-au produs inițial motoare de avioane, înainte de automobile. Brandul german a anunțat că plănuiește să elimine complet producția de mașini cu motoare cu ardere internă până la sfârșitul anului 2027, la uzina din Munchen, care va deveni astfel prima facilitate de producţie a companiei care va asambla doar automobile complet electrice. Inițial, din 2026, producția modelului Neue Klasse din uzina din München se va desfășura în paralel cu producția modelelor actuale. “Ca atare, era vehiculelor cu motoare cu ardere din Munchen se va încheia, la 75 de ani de la lansarea BMW 501 în 1952“, a precizat compania.

Vor fi construite patru noi clădiri, inclusiv o nouă linie de asamblare și un atelier pentru caroserie. Producția tradițională de motoare a fost mutată în Marea Britanie și Austria. Uzina din Munchen are aproximativ 7.800 de angajați din peste 50 de țări, aici fiind asamblate inclusiv modelele Seria 3 și i4. Potrivit anunțului companiei, 1.200 de angajați au fost deja recalificați sau distribuiți în alte locații.

Spre deosebire de alți producători de automobile, BMW nu a stabilit un termen pentru când va pune capăt producției de mașini cu motor cu combustie, dar se confruntă cu reglementările Uniunii Europene, care interzice efectiv vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel începând cu 2035. Vehiculele electrice au reprezentat 15% din vânzările BMW în 2023, iar producătorul se așteaptă la creșteri de până la o treime până în 2026.

Sursă: BMW

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday