Compania din Shenzhen a anunțat că a vândut 526 de mii de vehicule electrice (EV) numai în trimestrul IV al anului 2023, grație unei creșteri de peste 70% în decembrie.

Ulterior, după câteva ore, Tesla a a anunțat vânzările trimestriale. Compania americană a livrat 484 de mii de mașini în al patrulea trimestru, un rezultat peste așteptările analiștilor, care estimau un volum de 473 de mii, însă insuficient. Astfel, pe ultimele trei luni din 2023, companie americană a pierdut poziția de lider mondial în domeniul vehiculelor electrice.

În toamnă, atât BYD, cât și Tesla, pretindeau fiecare că au ajuns la aproximativ 17% din piața globală EV, cu vânzări de 432 de mii de bucăți pentru BYD, pe trimestrul al III-lea, și de 435 de mii pentru Tesla. Anterior, Elon Musk a anunțat o țintă de 1,8 milioane de vehicule electrice vândute, pentru 2023, dar BYD a anunțat deja că a vândut 1,8 milioane de mașini electrice, plus încă 1,4 milioane de mașini hibride plug-in (PHEV). De altfel, compania chineză a devenit încă din 2022 cel mai mare producător mondial de mașini electrificate (EV+PHEV), dar și furnizor de baterii pentru mașinile electrificate.

Totuși, cele mai multe vânzări ale BYD sunt în China, unde deține 35% din vânzările de mașini electrificate.

Compania BYD a fost înființată la mijlocul anilor 1990 și s-a concentrat inițial pe producția de baterii reîncărcabile, inclusiv pentru primele telefoane mobile. În industria auto a intrat la începutul anilor 2000, concentrându-se pe reducerea costurilor de producție și un nivel ridicat de integrare verticală, ceea ce presupune că își fabrică propriile componente. Acest lucru îi conferă un avantaj pe partea de costuri și îi permite prețuri mai mici. Spre exemplu, prețul modelului BYD Dolphin, cu o autonomie declarată de 340 de km, pornește, în Europa, de la 25 de mii de euro. În decembrie 2023, compania chineză a anunțat că va construi o fabrică de mașini electrice în Ungaria.

Financial Times remarcă faptul că, deși companiile chineze țintesc poziția Tesla, producătorii consacrați de mașini (Volkswagen, Mercedes, Renault) sunt cei care au cu adevărat de pierdut din concurența dintre acestea.

Surse alternative: Reuters, FT

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday