Decizia vine după ce vânzările companiei au crescut cu doar 1% în perioada septembrie – noiembrie, adică până la 13,4 miliarde de dolari. În acest sens, Nike urmărește să “eficientizeze modul în care organizația funcționează”, în următorii trei ani. Precizează că va desființa sute de locuri de muncă, își va simplifica gama de produse și se va concentra pe noile lansări, care sunt mai profitabile în comparație cu vânzarea modelelor vechi, consacrate.
Momentan, compania nu a menționat în ce sectoare își va reduce personalul, însă a ținut să precizeze că, pe măsură ce pandemia și efectele sale au dispărut, numărul clienților din magazinele Nike a crescut, în detrimentul vânzărilor online, care au avut de suferit.
Ca parte a strategiei pe care și-a propus-o, Nike a menționat că se va concentra pe automatizare și pe folosirea noilor tehnologii în procesul de producție, astfel încât să “obțină o eficiență cât mai mare”. Compania a declarat că, pentru atingerea noilor obiective, va investi până la 450 de milioane de dolari.
Acțiunile Nike au scăzut cu peste 10%, iar compania a avertizat că este probabil ca vânzările pentru anul în curs să crească cu doar 1%, o viziune mai pesimistă decât cele anterioare. Analiștii spun că nu este încă clar dacă Nike a devenit mai puțin atractivă ca marcă sau dacă, în general, consumatorii sunt mai reticenți în a cheltui.
Matthew Friend, directorul financiar al Nike, a declarat că “performanțele financiare ale Nike din al doilea trimestru al anului 2023 au reprezentat un punct de cotitură în ceea ce privește stimularea profitului. Deși anticipăm venituri mai slabe din a doua jumătate a anului, rămânem concentrați pe o performanță mai bună a marjei profitului brut și pe o gestionare mai disciplinată a costurilor”.
Sursa: The Guardian
Foto: 22tomtom | Dreamstime
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.