Conform publicației britanice, acordul ar putea fi anunțat chiar vineri după-amiază, cel mai devreme, iar noul hub al companiei BYD va fi construit la Seghedin, al treilea cel mai mare oraș din Ungaria. BYD este cel mai mare producător de vehicule electrice din China și, la începutul acestui an, a depășit Tesla în vânzări la nivel mondial. Totodată, își produce singur bateriile pentru mașini.
BYD are deja o unitate de producție de autobuze în Ungaria, dar compania dorește să ajungă “să domine” industria europeană a vehiculelor electrice până la sfârșitul deceniului. După cum a declarat unul dintre directorii companiei la începutul acestui an, “BYD vrea să fie cel mai mare vânzător de mașini electrice din Europa și să aibă o cotă de piață de 10% până în 2030”.
Discuțiile dintre BYD și Ungaria sunt încă în curs de desfășurare. BYD și guvernul maghiar au refuzat să comenteze despre stadiul negocierilor, dar premierul Viktor Orbán a declarat că se așteaptă ca sudul Ungariei “să primească în curând un mare impuls în ceea ce privește posibilitățile de angajare”.
Ungaria și-a propus de mult timp să devină un punct important la nivel mondial în ceea ce privește producția de baterii pentru mașini electrice, stârnind interesul altor producători chinezi din domeniu. Unul dintre exemple este compania chineză Contemporary Amperex Technology, care construiește o uzină la Debrecen, pe o suprafață de 200 de hectare. Până la sfârșitul deceniului, fabrica va produce baterii cu o capacitate totală de 100 de gigawați-oră (GWh), suficient pentru a echipa un milion de mașini. Aceasta va face din Ungaria unul dintre principalii producători din Europa, având în vedere intenția declarată a guvernului Orban ca țara să devină “o mare putere” a producției de baterii.
Uzina BYD ar fi prima a unui producător chinez de mașini în Europa. În timp ce Nio, Great Wall Motor și alții vizează regiunea și se așteaptă să construiască fabrici în timp, niciuna dintre acestea nu a detaliat încă planurile în acest sens. În China, are în construcție fabrici capabile să producă până la 2 milioane de mașini pe an.
La un moment dat, compania a fost în discuții cu Ford pentru a cumpăra fabrica sa din Saarlouis, în Germania. În octombrie, Ford a declarat că un potențial cumpărător pentru acest amplasament s-a retras, fără a nominaliza compania. Ungaria a atras un număr semnificativ de noi fabrici de automobile sau de baterii, în parte datorită apartenenței sale la Inițiativa Belt and Road a Chinei. China este cel mai mare investitor în fabricile europene de baterii, în Marea Britanie, Franța, Polonia. Noua uzină BYD de la Seghedin se află în apropierea liniei ferate Belgrad-Budapesta, care este în curs de construcție de către un conglomerat de firme chineze și maghiare.
În acest context, săptămâna aceasta, UE și Marea Britanie au decis să prelungească cu trei ani acordul care le permite constructorilor auto să importe și să exporte vehiculele electrice fără să plătească taxe vamale suplimentare. Negociatorii acordului inițial sperau ca, până anul viitor, producția de baterii să fie suficient de independentă în UK și UE, dar piața depinde în continuare de furnizorii chinezi.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.