Creșterea vânzărilor de vehicule electrice (EV) fabricate China pune din ce în ce mai multă presiune pe marii producători de mașini, care la rândul lor le cer furnizorilor de baterii sau cipuri produse mai ieftine, pentru ca prețul final al automobilului să fie mai mic.
“Constructorii auto se orientează cu adevărat acum doar către vehicule accesibile, știind că trebuie să o facă, altfel vor pierde în fața producătorilor chinezi”, a declarat Andy Palmer, președintele companiei britanice Brill Power, specializată pe îmbunătățirea performanței, duratei de viață și siguranței bateriilor pentru mașini electrice.
Acumulatorul este cea mai costisitoare componentă a unui vehicul electric, iar Palmer a afirmat că produsele oferite de Brill Power ar putea crește autonomia vehiculelor cu 60% și ar permite fabricarea unor baterii mai mici decât cele folosite în prezent.
În acest moment, cererea pentru autoturisme electrice a încetinit, unul din motive fiind prețul acestora. În acest condiții, Renault plănuiește reducerea cu 40% a prețurilor pentru toate vehiculele electrice, Stellantis va construi o fabrică de baterii în Europa, pentru produse mai ieftine, iar Volkswagen și Tesla dezvoltă modele cu prețuri de sub 25 de mii de euro.
Și furnizorii de componente căutat modalități prin care să obțină scăderi ale prețurilor vehiculelor electrice. OneD Battery din California, la care General Motors este investitor, folosește un sistem bazat pe nanotehnologie, despre care spune că duce la economii și la creșterea autonomiei acumulatorului. Un alt producător, Veekim din Germania, a dezvoltat un motor EV cu magneți care utilizează o formă de pulbere de fier, testat de cinci producători și furnizori. Scăderea dependenței de minerale rare este importantă pentru producătorii occidentali, deoarece majoritatea resurselor se regăsesc în China.
Eforturi de reduceri a prețurilor se observă și în rândul producătorilor de cipuri. NXP, de exemplu, colaborează cu producătorii de automobile pentru a reduce cantitatea de microprocesoare necesare pentru echiparea vehiculelor. Reuters arată că, pe lângă piața europeană, producătorii de mașini și furnizorii de componente fac planuri și pentru piața americană, care a fost relativ protejată de importurile din China, prin subvențiile acordate în baza legii de reducere a inflației.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.