Potrivit datelor Eurostat, întreruperile lanțurilor de aprovizionare cauzate de pandemie au dus la o scădere cu 7,3% a cantității de mărfuri manipulate în 2020 (comparativ cu anul precedent), dar activitatea s-a redresat în 2021, cu un avans de +3,9%. Anul trecut, Olanda a rămas țara europeană în porturile căreia au ajuns cele mai multe mărfuri. Porturile Rotterdam, Amsterdam și Zeeland au manipulat 565 de milioane de tone de mărfuri (cu 9 milioane mai mult față de 2021), ceea ce reprezintă 16% din volumul total de mărfuri transportate pe mare în UE.

Cele mai active porturi europene au fost, în 2022, atât în ceea ce privește cantitatea mărfurilor, cât și numărul de containere, Rotterdam (Olanda), Antwerpen-Bruges( Belgia) și Hamburg (Germania), toate situate pe coasta Mării Nordului.

Comparativ cu 2021, porturile UE care au raportate cea mai mare creștere a volumului de mărfuri au fost Gdansk (Polonia, +40%), Cartagena (Spania, +17,3%) și Constanța (+15,2%). Scăderi au fost raportate de portul grecesc Pireu (-8,8%), Bremerhaven din Germania (-8,6%) și Valencia din Spania (-7,1%).

Sursa: Eurostat

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday