“Legend” va avea un consum redus de 10 kW/100 km și cu 75% mai puține emisii de carbon pe parcursul unui ciclu de viață, comparativ cu media vehiculelor actuale. În plus, va avea un preț mic, care va oferi șansa unui număr mare de oameni să își cumpere o mașină electrică. Dar din această cauză, va deveni un concurent important pentru Dacia Spring, un model preferat până acum tocmai datorită prețului.

Noul autoturism electric va fi disponibil din 2025, iar anunțul de acum vine în același timp cu lansarea divizei ”Ampere”, care își propune să producă șapte modele de mașini electrice până în 2031: Mégane electric, Scenic, R5 și R4, Legend și alte două modele încă neanunțate.

Publicația franceză BFMTV scrie că ”Legend” poate fi considerat o variantă a Dacia Spring, produs sub sigla Renault, în Europa. În Franța, Dacia Spring nu mai este pe lista autoturismelor electrice pentru care statul acordă subvenții, pentru că este produsă în China. Fără prima de 5.000 de euro, prețul acesteia va ajunge, începând de anul viitor, la 20 de mii de euro și va deveni mai scumpă decât Citroen e-C3.

Thierry Piéton, directorul financiar al grupului Renault, a declarat: ”Ampere este un răspuns ambițios, holistic și structural al industriei europene la provocările venite din est (China) și din vest (SUA). În adevăratul spirit al Renault, Ampere este conceput pentru a produce mașini electrice cu prețuri accesibile tuturor, abordând imperativele tranziției energetice și valorificând oportunitățile de creștere de pe piață. Ampere vizează o creștere medie anuală de 30% a veniturilor între 2023 și 2031. De la 10 miliarde de euro în 2025, cu patru vehicule, Ampere vizează peste 25 de miliarde de euro din venituri în 2031, cu șapte vehicule competitive”.

Constructorul auto a dorit, totuși, să producă un autoturism electric în Europa, cu scopul declarat de “a democratiza piața autovehiculelor electrice”. Marele dezavantaj al Dacia Spring, în acest context, este că se produce în China.

Lansare noului model mai accesibil al Renault vine într-un moment în care tot mai multe companii dezvoltă strategii similare. Citroen, de pildă, va începe să comercializeze, de la începutul anului viitor, noul său C3 100% electric și mai ieftin decât alte mașini de acest fel. Fiat, Volkswagen și Tesla au anunțat că au planuri similare pentru următorii ani.

Surse alternative: Comunicatul Renault, BFMTV

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday