Meta a anunțat într-o postare pe blog că, începând din 2024, toate agențiile de publicitate care postează reclame pe Facebook și Instagram vor trebui să declare în mod public dacă acestea au fost realizate folosind inteligența artificială sau orice alt fel de metode digitale. Concret, în cazul în care o reclamă are caracter politic, social sau electoral, a fost creată sau modificată de AI, acest lucru trebuie precizat.

În același timp, Meta, care deține platforme importante pe care sunt promovate anunțuri digitale, a transmis că va cere agențiilor de publicitate să precizeze și dacă reclamele modificate sau create de AI includ persoane reale, dar care prezintă un dialog generat de softuri. De asemenea, vor trebui să semnaleze dacă reclamele înfățișează o persoană cu aspect real, dar care în realitate nu există. 

Măsurile recente adoptate de companie, inclusiv interzicerea utilizării de către agenții de publicitate a instrumentelor bazate pe inteligența artificială generativă, vin la o lună de la decizia Meta de a extinde accesul agențiilor respective la astfel de instrumente de publicitate, ce folosesc AI. Scopul la acel moment a fost ca acestea să poată crea instant fundaluri sau să ajusteze imagini. Președintele departamentului de Afaceri Externe al Meta, Nick Clegg, a recunoscut că utilizarea inteligenței artificiale generative în publicitatea cu caracter politic/electoral este “în mod clar un domeniu în care trebuie să ne actualizăm regulile”.

Autoritățile de reglementare din SUA s-au declarat îngrijorate de utilizarea inteligenței artificiale în crearea de conținut cu caracter electoral, argumentând că acestea prezintă o imagine falsă a candidaților pentru a influența cursul alegerilor.

Sursa: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday