Peste 10 milioane de persoane au dificultăți cu comunicațiile în Australia, miercuri dimineața, după ce Optus, al doilea cel mai mare provider de comunicații mobile înregistrează dificultăți inexplicabile. Întreruperea semnalului mobil a paralizat și sistemele de plăți online, ceea ce afectează sistemul de transport în comun din unele orașe. Activitatea spitalelor și, implicit, a serviciilor de urgență a fost, de asemenea, perturbată.
Directorul general al Optus a exclus deocamdată ipoteza unui atac cibernetic, dar nu a oferit încă o explicație clară pentru incident. “Este foarte puțin probabil ca problema să fi apărut în urma unei intervenții a unui software străin în rețeaua Optus, sistemele noastre sunt, de fapt, foarte stabile. Este un eveniment foarte, foarte rar”, a declarat Kelly Bayer Rosmarin.
Compania a transmis pe Twitter/X că o parte din serviciile de telefonie fixă și mobilă au fost restabilite treptat, dar ar putea dura încă câteva ore până când problema va fi rezolvată în totalitate. Reuters amintește că, anul trecut, un atac cibernetic a expus datele personale a milioane de clienți Optus, inclusiv adresa de domiciliu și informații referitoare la permisele de conducere și pașapoarte.
Ministrul australian al Telecomunicațiilor, Michelle Rowland, a declarat că dispune de informații limitate în raport cu întreruperea serviciilor de telefonie și internet. “Știm că este vorba despre o defecțiune importantă. S-a produs la nivelul rețelei și are ramificații extinse asupra serviciilor mobile, fixe și de internet pentru clienții Optus. Oamenii sunt, desigur, frustrați, iar Optus ar trebui să răspundă corespunzător preocupărilor cetățenilor”, a transmis ministrul.
Sursa: Reuters
Sursa foto: Kataca Rix | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.