Conform “normelor de origine” convenite în acordul comercial post-Brexit dintre UE și Regatul Unit, vehiculele electrice trebuie să aibă componente produse în proporție de 45% în UE sau în Regatul Unit începând din 2024, inclusiv bateriile (50%-60%). În caz contrar, se aplică taxe de import și cu 10% mai mari pentru producătorii auto. 

Această scumpire urmează să fie aplicată dacă Marea Britanie și UE nu reușesc să amâne normele comerciale post-Brexit, care vizează inclusv piața vehiculelor electrice. Scumpirea va viza și mașinile electrice exportate din UK spre UE. Totuși, lanțurile de aprovizionare europene și britanice nu sunt încă suficient de dezvoltate pentru a respecta aceste reguli.

Producătorii de automobile și cei de componente auto au solicitat o amânare de trei ani pentru punerea în aplicare a normelor de origine. Asociația Constructorilor Europeni de Automobile estimează că regulile ar putea introduce taxe în valoare de 4,3 miliarde de euro pentru producătorii de automobile și ar putea afecta semnificativ producția. Până în prezent, Comisia Europeană a fost reticentă în a renegocia acordul.

Surse: The Guardian, Reuters

Sursa Foto: Traimak Ivan / Dreamstime

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday