Costul materialelor-cheie pentru bateriile mașinilor electrice, cum sunt litiul, cobaltul și nichelul, a înregistrat o scădere bruscă comparativ cu finalul anului trecut. Litiul s-a ieftinit cu aproape 70%, nichelul cu 40%, iar prețul cobaltului se apropie de minimele istorice.

Financial Times arată că ieftinirile sunt determinate, în mare parte, de încetinirea cererii pentru mașini electrice din China. Vânzările s-au dublat în primele nouă luni ale anului 2022, față de intervalul din 2021, dar au scăzut cu 25% în aceeași perioadă din 2023. 

Alți specialiști din domeniu sunt de părere că această situație este un semnal de “revenire la normal”, după ce resursele s-au scumpit în ultimii doi ani. De exemplu, litiul, al cărui preț nu depășise niciodată 25 de mii de dolari pe tonă, a ajuns la un vârf de 80 de mii de dolari la final de 2022. Acum, se vinde cu 23 de mii de dolari.

Ieftinirile sunt dublate de stocurile mari, pe măsură ce minerii încearcă să-și crească rapid producția, pentru a satisface o creștere prevăzută a cererii de vehicule electrice în următorul deceniu.

Analiștii și directorii de la reuniunea anuală a Bursei de Metale din Londra au declarat săptămâna trecută că se așteaptă ca piețele de nichel și cobalt să fie supraofertate în următorii doi ani, într-o perioadă în care progresele tehnologice generează o nevoie mai mică de astfel de materiale. Totuși, odată ce cererea de vehicule electrice va începe să crească iar, prețurile ar putea crește și ele puternic, deoarece producătorii cumpără materiale atât pentru a produce, cât și pentru a reface stocurile”.

Sursă: Financial Times

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday