SUA. Greva din industria auto se extinde. Angajații din alte 38 de centre de distribuție Stellantis și General Motors s-au alăturat protestului, care a început pe 15 septembrie.

Președintele sindicatului United Auto Workers (UAW), Shawn Fain, a anunțat că lucrătorii centrelor de distribuție de piese de la 38 de unități Stellantis și General Motors din 20 de state se vor alătura celor aproximativ 12.700 de membri ai sindicatului care au început pe 15 septembrie greva în uzinele General Motors, Ford și Chrysler, din Detroit și alte cinci orașe. Pe rețelele de socializare circulă imagini cu angajați care părăsesc locul de muncă.

Această extindere a grevei va duce și lupta noastră la nivel național. Vom fi peste tot, din California până în Massachusetts, din Oregon până în Florida”, a spus Fain, care a precizat că extinderea protestului nu include Ford, deoarece “cei de la Ford arată că sunt serioși și vor să ajungă la o înțelegere; cu GM și Stellantis este o altă poveste“.

Potrivit economiștilor, efectele grevei încep să se răspândească pe măsură ce trece în a doua săptămână, precum închiderea furnizorilor de piese, oprirea producției din alte industrii sau reducerea cheltuielilor de consum în Michigan și alte state, care sunt cruciale pentru campania de realegere a lui Biden în funcția de președinte.

Economiștii se tem că disensiunile în ceea ce privește salariul și statutul lucrătorilor temporari vor continua, iar greva s-ar putea extinde în zilele și săptămânile următoare. Sindicaliștii cer majorări de salarii de 36%. De cealaltă parte, companiile au oferit măriri de aproximativ 20%, și au transmis că nu își permit să îndeplinească cerințele sindicatului, deoarece trebuie să investească profiturile în tranziția spre mașinile electrice. De asemenea, UAW susține că marile companii se folosesc de trecerea la motorizarea electrică ca scuză pentru a concedia oameni.

Surse alternative: AP, Politico

 

Folosim cookies