Banca Națională a României precizează într-un comunicat de presă că a primit o serie de sesizări, în care victimele semnalau că au fost sunate de pe numerele de telefon indicate pe site-ul BNR. Apelanții pretindeau că sună din partea instituției, în legătură cu presupuse împrumuturi online făcute pe numele celor apelați. Solicitau astfel date personale, sub diverse pretexte, precum confirmarea unor cereri de împrumut, ștergerea împrumutului din sistem, date de pe card, în funcție de răspunsurile date de cel contactat.

BNR precizează că aceste apeluri nu au fost inițiate din rețeaua telefonică a instituției și reamintește că, în calitatea sa de bancă centrală a țării, NU este abilitată să ofere populației produse sau servicii de creditare. Îndeamnă persoanele care primesc astfel de telefoane să nu se dea curs solicitărilor de acces la date sau documente cu caracter personal, sau transferuri de bani în diferite scopuri.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday