Publicația americană observă că, deși exporturile de electrocasnice și bunuri de larg consum din China au scăzut de la începutul acestui an cu 5%, exporturile de automobile au crescut cu 86%. Cele mai multe sunt încă modelele pe benzină, care rămân din ce în ce mai mult pe stoc în piața internă, cumpărătorii chinezi preferând tot mai des mașinile eletrice. Producătorii auto din China încă au o capacitate de a construi aproximativ 15 milioane de mașini pe benzină pe an, așa că ei au trimis numai în primele opt luni ale lui 2023 peste patru milioane de mașini pe piețele externe, “la prețuri foarte avantajoase”.

În plus, oțelul și componentele electronice sunt ieftine în China, oferind producătorilor auto un avantaj competitiv, la care se mai adaugă terenurile aproape gratuite oferite de autoritățile locale companiilor care creează locuri de muncă, plus împrumuturi la dobândă aproape de zero și alte subvenții venite de la guvernul central.

Mașinile chinezești sunt mult mai ieftine decât cele americane sau europene, iar “cererea la export este atât de mare încât cel mai mare obstacol în calea unor creșteri și mai mari ale vânzărilor a devenit acum doar lipsa navelor de transport specializate”, mai arată NY Times. Deja, șantierele navale aflate de-a lungul râului Yangtze construiesc o flotă de nave capabile să transporte peste 5.000 de automobile o dată.

Producătorii de automobile chinezi au ajuns deja dominanți în Rusia, după începerea războiului și retragerea mărcilor occidentale, dar au capturat deja cote mari de piață în Asia de Sud-Est, Australia, America de Sud și Mexic.

SUA încă sunt protejate de tarifele de import, ceea ce face din Europa principala țintă a expansiunii producătorilor chinezi de automobile. Publicația americană mai arată că ei folosesc mărci tradiționale precum Volvo sau MG din Marea Britanie, achiziționate cu mulți ani în urmă, pentru a schimba treptat modul în care sunt percepute în Europa mașinile făcute de chinezi și pentru a câștiga o mai mare acceptare printre cumpărătorii din țările UE.

Analiza integrală pe NY Times

Foto: Thattaphon Sukborwornophat | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday