Deși vehiculele cu motoare cu combustie internă urmează să fie interzise în UE din 2035, Germania și Italia au făcut presiuni asupra Comisiei Europene pentru ca mașinile care folosesc e-combustibili să fie excluse. În prezent, tehnologia de producție în cazul e-metanului sau e-kerosenului, de exemplu, se află încă în stadii incipiente. Aceștia sunt produși cu dioxid de carbon din atmosferă și hidrogen din surse “verzi”.

Vorbind în marja salonului auto de la Munchen, directorii de la BMW, Renault și Mercedes-Benz au declarat că e-combustibilii, care nu sunt încă o alternativă viabilă din punct de vedere comercial, vor fi o soluție practică pentru reducerea emisiilor. Criticii răspund că din cauza lor, planurile UE de a elimina treptat motoarele cu combustie până în 2035 vor fi întârziate.

Anterior, Mercedes-Benz a anunțat că nu vrea să mai vândă autoturisme cu motoare cu combustie, acolo unde condițiile de piață vor permite acest lucru. Acum, compania este “pregătită” să vândă mașini complet electrice atunci când clienții vor cere acest lucru, potrivit directorului său general. Separat, directorul executiv al BMW, Oliver Zipse, a reamintit că Berlinul “nu ar fi fost niciodată de acord cu planurile UE de a elimina complet mașinile pe benzină și diesel fără includerea unei excepții pentru combustibilii alternativi”.

Sursă: Financial Times

Foto: Kanur Ismail | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday