Companiile din domeniu spun că proiectele lor sunt mult întârziate, în condițiile în care numărul de cereri pentru autorizații a trecut de 15 mii. În plus, în așteptarea aprobării, trebuie să plătească costuri pentru depozitarea prelungită a turnurilor din oțel, generatoarelor și a paletelor.

Un purtător de cuvânt al producătorului de turbine eoliene Enercon a declarat pentru Reuters că, în cazul în care guvernul nu va lua măsuri pentru rezolvarea problemei, până la finalul acestui an companiile vor suporta costuri suplimentare 115 milioane de euro, față de valoarea proiectelor.

Agenția de presă scrie că autorizațiile de transport sunt necesare pentru a transporta piesele grele pe autostrăzi și poduri. Pentru anumite transporturi agabaritice, unele elemente de infrastructură și indicatoare rutiere trebuie demontate. În alte cazuri, convoaiele trebuie escortate de poliție, în timp ce unele încărcături pot fi transportate doar noaptea. 

Întârzierile pentru obținerea autorizațiilor costă firmele mii de euro pe zi, potrivit reprezentantului Enercon. El a adăugat că problema ar putea deveni din ce în ce mai acută, în condițiile în care activitatea de construire a siturilor eoliene se va intensifica.

Germania și-a asumat ca 80% din necesarul său de electricitate să fie asigurat din surse regenerabile, până în 2030. O bună parte din acest procent ar trebui acoperit de energia eoliană, însă obiectivul este amenințat de întârzierile la eliberarea autorizațiilor.

Nordex, lider mondial în producția de turbine eoliene, le-a transmis jurnaliștilor că locurile de parcare pentru camioanele din flota sa sunt insuficiente, iar costurile pentru autorizații au crescut de zece ori, până la o mie de euro. Potrivit unui studiu realizat de asociația de inginerie VDMA, pentru transportul unei turbine eoliene sunt necesare aproape 150 de autorizații, pentru macarale și componente. În lipsa unei singure legi care să reglementeze transporturile de încărcături grele, fiecare stat federal german cere diferite documente.

Companiile care dezvoltă parcurile de eoliene dau vina și pe o restructurare a autorității care examinează cererile pentru transporturile agabaritice, despre care spun că are personal neinstruit. De asemenea, ele se plâng de un soft al companiei Autobahn folosit pentru analizarea cererilor. În replică, Autobahn spune că până la finalul anului, procesul ar trebui să fie standardizat și, în mare parte, automatizat.

Sursă: Reuters

Foto: Vondetraumer | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday