“Segmentul de piață al mașinilor cu dotări de bază, mai ieftine, ori va dispărea, ori nu va mai fi produs de mărcile europene”, a declarat Oliver Zipse, directorul executiv al BMW. Acesta a făcut referire la ambițiile tot mai mari ale producătorilor auto chinezi, precum BYD, specializate în vehicule electrice. “Există o concurență foarte mare pe segmentele de preț de sub 41 de mii de dolari, iar majoritatea producătorilor nou intrați pe piața europeană vin pe acest segment”, a spus Zipse. Financial Times arată că majoritatea vehiculelor BMW au preț mai mare, dar o companie care a fost afectată de ascensiunea rivalilor chinezi este Volkswagen, detronată anul acesta în China de producătorul local BYD.

Oliver Zipse a sugerat că, dincolo de concurența acerbă pe piața mașinilor electrice, care ar dezavantaja producătorii europeni pentru că aceștia nu pot produce atât de ieftin, termenul limită stabilit de UE pentru oprirea producției și comercializării mașinilor cu motoare termice, 2035, este nerealist și pentru că infrastructura europeană de încărcare nu se ridică încă la nivelul așteptărilor. Nu sunt îngrijorat în privința BMW”, a spus el, adăugând că modelele sale nu au fost afectate de “războiul prețurilor”, dar și că intrarea producătorilor chinezi cu mașini electrice mult mai ieftine pe piața europeană este iminentă.

Planurile UE de a elimina treptat vehiculele cu motoare cu combustie până în 2035 au fost criticate de industria auto europeană, care angajează direct și indirect aproape 14 milioane de persoane. 

Sursă: Financial Times

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday