Marii producători auto japonezi, Toyota, Honda și Nissan, au raportat profituri cu până la 21% peste așteptările analiștilor pe trimestrul al II-lea al anului, datorită scăderii yenului față de dolar. De la începutul anului, acesta a pierdut circa 10%față de dolarul american. Deprecierea monedei japoneze vine într-un moment dificil pentru producătorii auto, care au întâmpinat dificultăți pe piața din China, unde competiția este dură, pe prețuri mici.
La sfârșitul lunii trecute, Nissan și-a îmbunătățit prognoza privind profitul operațional pe întregul an, majorând-o la 3,7 miliarde de dolari. Mai mult de jumătate din creșterea profitului vine însă din scăderea monedei japoneze.
Profitul operațional al Honda din perioada aprilie – iunie a fost și el mai mare, din aceeași cauză. “Yenul nu s-a depreciat doar față de dolar, ci și față de alte valute, inclusiv în Asia și Europa, așa că acest lucru poate fi observat în profit”, a declarat un oficial al companiei.
Vânzările Nissan în China au scăzut cu 46% în timpul trimestrului, iar cele ale Honda cu 5%.Totuși, vânzările Toyota, inclusiv cele ale mărcii sale de lux, Lexus, au crescut în această perioadă, după o scădere de 3% în primele șase luni ale anului.
Sursa: Reuters
Sursa foto: Bjeayes | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.