Marii producători auto japonezi, Toyota, Honda și Nissan, au raportat profituri cu până la 21% peste așteptările analiștilor pe trimestrul al II-lea al anului, datorită scăderii yenului față de dolar. De la începutul anului, acesta a pierdut circa 10%față de dolarul american. Deprecierea monedei japoneze vine într-un moment dificil pentru producătorii auto, care au întâmpinat dificultăți pe piața din China, unde competiția este dură, pe prețuri mici.  

La sfârșitul lunii trecute, Nissan și-a îmbunătățit prognoza privind profitul operațional pe întregul an, majorând-o la 3,7 miliarde de dolari. Mai mult de jumătate din creșterea profitului vine însă din scăderea monedei japoneze.

Profitul operațional al Honda din perioada aprilie – iunie a fost și el mai mare, din aceeași cauză. “Yenul nu s-a depreciat doar față de dolar, ci și față de alte valute, inclusiv în Asia și Europa, așa că acest lucru poate fi observat în profit”, a declarat un oficial al companiei.

Vânzările Nissan în China au scăzut cu 46% în timpul trimestrului, iar cele ale Honda cu 5%.Totuși, vânzările Toyota, inclusiv cele ale mărcii sale de lux, Lexus, au crescut în această perioadă, după o scădere de 3% în primele șase luni ale anului.

Sursa: Reuters

Sursa foto: Bjeayes | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday