Directorul financiar al Renault, Thierry Pieton, a declarat că cea mai bună modalitate de a lupta cu competiția este reducerea costurilor de dezvoltare și de producție. În timp ce compania franceză are în vedere ca acestea să scadă cu 40% până în 2027, Luca de Meo, directorul general al Renault, a transmis că unele măsuri în acest sens vor debuta chiar în a doua jumătate a acestui an, datorită ieftinirii materiilor prime. “Este clar că avem concurență și că timpul este esențial”, a mai spus de Meo. 

Totodată, Carlos Tavares, directorul general al grupului Stellantis, a avertizat că “rivalitatea cu producătorii chinezi va fi extrem de brutală. Competitivitatea lor în materie de costuri este cu 25% în defavoarea noastră. Trebuie să luptăm. Trebuie să tăiem din costuri pentru a ne asigura că vom continua să facem profit, cu prețuri accesibile pentru clasa de mijloc”. 

Tavares a mai declarat că producătorii occidentali trebuie să folosească “aceleași arme” ca și rivalii chinezi, achiziționând piese din țări cu costuri mai mici de export și prin semnarea unor parteneriate cu furnizorii de baterii care oferă cea mai bună combinație de fiabilitate, costuri și greutate. “Înseamnă că trebuie să venim cu o propunerea de aprovizionare care să ne permită să vindem acest tip de mașini, precum Citroen C3, la 25 de mii de euro sau mai puțin, într-un mod mai profitabil”, a mai explicat Tavares.

Reuters observă că acum prețurile accesibile reprezintă o prioritate pentru producătorii de automobile din întreaga lume, tranziția către o piață auto “electrificată” debutând inițial cu prețuri de producție foarte ridicate, în special din cauza bateriilor. China a investit masiv în această tranziție, având acum, pe lângă forța de muncă mai ieftină și furnizori locali de baterii. Anul trecut, constructorii chinezi de autovehicule dețineau o cotă de 9% din piața europeană, acest procent fiind însă dublu față de cel din anul anterior. Suplimentar, decizia Tesla de a ieftini mașinile pentru a obține cea mai mare cotă de piață din Europa, a pus o presiune și mai mare pe Renault, Stellantis, Volkswagen, care au fost nevoite să-și regândească strategiile.

Analiza completă pe Reuters

Sursa Foto: Silhouette Boss / Dreamstime

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday