Tesla a livrat 889.015 de mașini în primele șase luni ale anului, adică mai mult decât au livrat împreună Volkswagen AG, BMW AG, Mercedes-Benz Group AG şi Porsche AG.

Constructorii auto din Germania au anunțat în ultimii ani planuri îndrăznețe pentru a face tranziția la mașini electrice, însă nu au reușit să le ducă la capăt. Aceștia se confruntă cu probleme de software, care întârzie modelele cheie și contribuie la scăderea vânzărilor în China, cea mai mare piață a lor, unde au fost depășiți de Tesla și BYD. 

Timp de decenii Volkswagen, BMW și Mercedes au dominat piața auto chineză cu vehicule tradiționale, însă au fost depășite de mărcile chinezești, care au produs vehicule electrice accesibile, cu tehnologii și software-uri adaptate la preferințele populației. Chiar și în Germania, Tesla rămâne marca de top privind mașinile electrice.

Tesla duce o politică agresivă de reduceri de prețuri, pentru a crește volumul mașinilor vândute, ceea ce sporește presiunea pe producătorii tradiționali. Specialiștii estimează că vehiculele electrice vor reprezenta 90% din piața chineză până la finalul deceniului, sporind presiunile asupra companiile din Germania de a deveni mai competitive pe piața vehiculelor electrice. 

Deși în trecut producătorii auto germani au prosperat datorită producției de vehicule pe benzină și motorină, popularitatea în creștere a vehiculelor electrice a creat o mare presiune asupra lor. Succesul Tesla pe piața auto aduce, de asemenea, presiune pentru producătorii tradiționali care se luptă să țină pasul, în special în condițiile în care vânzările Tesla au crescut cu 30% mai mult decât cele ale Volkswagen.

Sursa: Bloomberg

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday