Ford a redus semnificativ prețurile de vânzare din Statele Unite pentru toate versiunile pick-up-ul său electric, F-150 Lightning. Astfel, prețurile vor scădea cu sume cuprinse între șase mii și zece mii de dolari, în funcție de variante de echipare, ceea ce reprezintă o reducere cuprinsă între 6% și 17%. În urma acestor tăieri de prețuri, varianta de bază a F-150 Lightning va costa aproximativ 50 de mii de dolari.

Compania a motivat decizia prin creșterea capacității de producție a uzinei sale din Michigan, costurile mai mici ale materiilor prime pentru baterii și prin eforturile generale de extindere a producției. Am continuat să lucrăm pentru a crește accesibilitatea pentru a contribui la reducerea prețurilor pentru clienții noștri și la scurtarea timpilor de așteptare pentru noul lor F-150 Lightning, a declarat un oficial al companiei.

FT menționează că uzina din Michigan este în prezent închisă lucrări de modernizări. Ford plănuiește să tripleze rata anuală de producție a lui F-150 Lightning, la 150 de mii de vehicule, începând din această toamnă.

De asemenea, FT mai explică faptul că liderul pieței de automobile electrice, Tesla, a declanșat un război al prețurilor. În ianuarie, a redus prețurile vehiculelor sale electrice cu până la 13 mii de dolari. La momentul acela, Ford a răspuns prin reducerea prețurilor pentru SUV-ul său electric de vârf, Mustang Mach E. Ulterior Tesla a redus prețurile pentru Model S și Model X, în martie.

FT arată că aceste reduceri de prețuri ale companiilor au contribuit la creșterea vânzărilor pentru ambii producători auto. Ford a vândut aproape 15 mii de vehicule electrice din aprilie până în iunie, iar vânzările de F-150 Lightning au crescut cu 119% față de aceeași perioadă din 2022. De altfel, Tesla a livrat un număr record de 466 de mii de mașini în al doilea trimestru, iar General Motors și-a dublat vânzările de vehicule electrice în această perioadă, la peste 15 mii.

Acțiunile Ford au scăzut cu 5,9% la New York, în timp ce GM a coborât cu 3,1%, iar Rivian a cedat 3,3%. Tesla, însă, a câștigat 3,2 procente, deoarece Cybertruck-ul său a intrat în producție.

Sursă: Financial Times

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday