În perioada aprilie – iunie 2022, compania condusă de Elon Musk a vândut puțin peste 466 de mii de autovehicule, cu 10% mai mult față de primele trei luni ale anului și cu 83% peste aceeași perioadă a anului trecut. Analiștii chestionați de Reuters se așteptau ca producătorul de autovehicule electrice să livreze până la 450 de mii de mașini, dar ei explică rezultatele Tesla prin tăierile agresive de prețuri operate la nivel mondial în primul trimestru al anului.

Reducerile de prețuri au fost o mișcare riscantă dar inteligentă, care s-a dovedit foarte benefică, în special pentru piața din China. Credem că marjele de profit vor crește și în următoarele câteva trimestre”, a declarat Dan Ives, analist al băncii americane de investiții Wedbush Securities. 

În același timp, în Europa, grupul Volkswagen și-a ratat cu 30% ținta de vânzări pentru al doilea trimestru al anului, pe segmentul vehiculelor electrice. În acest context, producătorul german de autovehicule a decis să-și oprească temporar producția la fabrica din Emden, în nordul Germaniei, pentru cel puțin următoarele două săptămâni. Compania dă vina pe reducerea sau suspendarea subvențiilor oferite pentru achiziționarea vehiculelor electrice, în țări precum Franța, Germania și Suedia. Totuși, Volkswagen a refuzat să reducă prețurile modelelor sale atunci când Tesla a operat astfel de modificări. 

Surse alternative: Reuters, Electrek

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday