Legea prin care companiile tech sunt obligate să plătească pentru conținutul jurnalistic, în urma unui acord cu redacțiile, va intra în vigoare peste șase luni. Proiectul de lege a fost introdus anul trecut de către Ministrul Patrimoniului, pe modelul unei legi din 2021 din Australia. Oficialul a declarat la vremea aceea că guvernul este deschis pentru negocieri în ceea ce privește procesul de reglementare.

Industria media din Canada a cerut reglementări suplimentare, pentru a se proteja de cazul în care marile platforme să elimine de tot conținutul editorial, cum au anunțat deja că vor face Meta și Google. 

Companiile americane de tehnologie au numit reglementările “nesustenabile”. Google a argumentat că legea din Canada este mai laxă decât în alte țări, deoarece vizează linkurile de știri afișate în rezultatele căutărilor și se poate aplica unor entități care nu creează știri.

Sursa: Reuters

Foto: Jakub Jirsak | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday