Bild, cel mai vândut ziar din Europa, a iniţiat acest demers ca parte a unui program de reducere a cheltuielilor, ce se ridică la o sută de milioane de euro, a transmis publicaţia într-un e-mail adresat angajaţilor. 

Axel Springer SE, cea mai mare editură multinaţională europeană, care deţine, printre altele, publicaţiile germane Bild, Die Welt şi Fakt, a transmis că echipa Bild “din păcate, se va despărți de angajaţii care au sarcini care pot fi îndeplinite de inteligența artificială și/sau de procese automatizate […] Printre care editori, personalul responsabil cu producţia tipărită, subeditori, revizori”

Până acum, Bild nu a emis o estimare concretă a numărului locurilor de muncă care urmează să fie desființate. Potrivit FAZ, însă, Bild anticipează că personalul editorial urmează să fie redus “cu trei cifre mici”, adică aproximativ două sute de locuri de muncă. În acest context va reduce inclusiv numărul de ediţii regionale tipărite, de la 18 la 12.

În februarie, directorul general al Bild, Mathias Döpfner, şi-a exprimat intenţia de a transforma ziarul într-o “companie media pur digitală”, prin intermediul instrumentelor de inteligență artificială, precum ChatGPT. Consideră că acestea ar putea “face jurnalismul independent mai bun decât a fost vreodată, sau chiar l-ar putea înlocui”. Estimează că AI va fi în curând mai bună la “agregarea informațiilor” decât jurnaliștii umani și că doar editorii care creează “cel mai bun conținut original”, precum jurnalismul de investigație și remarcile originale, vor supraviețui.

Springer nu este primul editor de știri care se reorientează spre inteligența artificială. BuzzFeed a anunțat că intenționează să folosească inteligența artificială pentru a-şi “îmbunătăți” conținutul, la fel şi tabloidele britanice Daily Mirror și Daily Express. Men’s Journal și site-ul web de tehnologie CNET au folosit, de asemenea, inteligența artificială pentru a genera articole verificate ulterior de editori umani. CNET a raportat că mai mult de jumătate dintre articole au trebuit să fie corectate. 

Măsuri similare ar putea fi așteptate, în cele din urmă, și la cotidianul emblematic al Springer, Die Welt, a sugerat editura.

Directorul executiv al Axel Springer SE, Mathias Döpfner, a întocmit deja schimbări radicale de personal la tabloid, care au dus la scăderea vânzărilor, de la 4,5 milioane în urmă cu aproximativ două decenii, la puțin peste 1 milion de exemplare, anul trecut. 

Sursă: The Guardian

Sursa foto: Monticelllo | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday