Anunțul a fost făcut de către Iuri Vaskov, ministrul adjunct ucrainean pentru Renovare și Infrastructură, în timpul unei conferințe pe tema cerealelor. Potrivit acestuia, oficialii ucraineni doresc ca adâncimea canalului să fie mărită din nou, de data aceasta la 7,2 metri, și intenționează să poarte discuții cu oficialii UE în acest sens. 

Canalul Bâstroe, care măsura inițial 3,9 metri adâncime, a mai fost supus unor astfel de lucrări, din motive similare, iar în prezent măsoară 6,5 metri adâncime. Totuși, Vaskov susține că spațiul nu este suficient de mare pentru unele nave, care sunt nevoite să folosească canalul Sulina, care este mai adânc.

Demersul pentru rute alternative de export a devenit urgent în timpul războiului, după ce Rusia a blocat ruta tradițională de export a Ucrainei prin Marea Neagră. În prezent, doar un volum limitat de cereale este expediat în cadrul unui acord mediat de Turcia și de Națiunile Unite. Autoritățile din România sunt sceptice în ceea ce privește lucrările din zona apropiată a Deltei Dunării, deoarece ar putea amenința fauna sălbatică din situl Patrimoniului Mondial UNESCO și ar putea încălca tratatele internaționale de protecție a mediului.

Sursa: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday